Glamping

De vraag naar glamping blijft groeien

De kampeermarkt is de afgelopen jaren sterk veranderd. Het verblijven in een accommodatie is tegenwoordig belangrijker dan het bezit er van. Gasten hechten meer waarde aan gemak en flexibiliteit en willen bijvoorbeeld niet vast zitten aan een dure caravan. Daardoor wordt huren meer populair, net als het kamperen zelf. Dit blijkt uit een studie van IPK International.

Vakantie vieren in eigen land en landen als Frankrijk, België en Duitsland komt steeds vaker voor. Daarnaast blijkt dat steeds meer grote parken en verhuurorganisaties als Vacanceselect, Eurocamp en Rent-a-tent, samenwerkingsverbanden aangaan en een omschakeling maken naar ‘glamping’, oftewel ‘glamorous camping’. Het imago van een camping verandert: de wc-rol onder de arm, maakt plaats voor comfortabele verblijfplaatsen met eigen sanitair, meer privacy, ruimte en bovenal: luxe.

Outstanding speelt hier op in en levert safaritenten en lodges die van alle gemakken zijn voorzien. Een compleet vakantiehuis, maar wel middenin de natuur. En omdat men steeds vaker ‘last minute’ boekt en meerdere keren per jaar een korte periode op vakantie gaat, is het huren van een compleet ingerichte safaritent steeds aantrekkelijker aan het worden.

Lees meer